Esther en Michiel\\\'s Sterke (reis) Verhalen

Reisverslag Japan

We zijn natuurlijk aangekomen in Tokyo. We waren erg moe van de reis, toch 7 uur tijdsverschil! Maar gelijk de stad in gegaan om dingen te bekijken. De volgende dag hebben we een paar highlights van Tokyo gezien, waaronder het Imperial Palace in hetCentral Park van Tokyo. Omringd door wolkenkrabbers. Prachtig!!!

Daarna zijn we met het openbaar vervoer naar Kyoto gegaan. Zoals Michiel al heeft vermeld; overal hebben ze een mannetje voor. Je hoeft niet bang te zijn te verdwalen want alles is super georganiseerd! De trein had we;l wat weg van een vliegtuig, incl stewardess, frisdrankautomaten en erg luxe stoelen. Daar kan de NS nog wat van leren. Oh ja, niet onbelangrijk, ze rijden ALTIJD op tijd en net zo duur als in Nederland. Dus NS: het kan wel!

Kyoto is op het eerste gezicht niet zo fantastisch maar de prachtige tempels staan meer aan de rand van de stad. Dus veel fietsen en lopen. Zeker de moeite waard!!!! Shoppen kan er ook erg goed. Na een paar dagen in Kyoto weer in de trein gestapt. Naar het zuidelijke deel van Japan: Hiroshima. Welbekend om de atoombom in de 2e WO. Het Memorial Park bekeken, erg indrukwekkend. Verder is er niet heel veel te zien in Hiroshima maar het is een geweldige stad. Vooral 's avonds erg gezellig, leuke kroegjes en restaurantjes. Zeker de moeite waard, De volgende dag met de trein en daarna de veerboot naar het eilandje Miyajima gegaan. Dit is een van de meest gefotografeerde plaatsen van Japan en dat was te merken aan de vele toeristen. Wel lekker om eens een dagje uit de stad te zijn. Na dit dagtripje hebben we een relaxdag gehouden. Dat betekent vooral uitslapen, eten en winkelen ;) Kan niet beter, we hebben wel vakantie natuurlijk!

Na Hioroshima zijn we terug naar centraal Japan gegaan en neergestreken in Osaka. Dit is de tweede grootste stad van Japan en dat is te merken. Ons hotel zit in een zakenwijk dus hier valt het met de drukte wel mee. Vooral in het uitgaansgebied weet je niet wat je overkomt. Kilometers overdekte winkelpromenades en neon, neon en nog veel meer neoen. Zo gaaf om dit te zien, Ook de vele hippe pubers zijn erg leuk om te bekijken! Er lopen hier heel wat David Bowies uit de 70s rond :) Vanuit Osaka zijn we een dagje naar Nara geweest. Weer prachtige tempels gezien en door het park gelopen. De laatste dag in Osaka hebben we weer eens lekker uitgeslapen en we zijn naar de film geweest. Erg leuk!! En winkelen dat je hier kan! Michiel slaagt zelfs beter dan ik!!!!

Morgen gaan we met de trein naar een klein plaatsje Takayama. Schijnt ook weer erg mooi te zijn. Als het goed is vertrekken we dan woensdag weer naar Tokyo omdat onze treinpas dan stopt. We gaan dan Tokyo nog verder bekijken en dagtochtjes doen naar omliggende plaatsen. Tot zover ons eerste reisverslag. Zie ook even de foto's!!!

Lfs

Nyn

Hey daar,

Leuk om wat te lezen en foto's te bekijken. Jullie zijn het land al redelijk door gecrosst zie ik wel.
Veel plezier nog en tot snel!

X